Hou toezicht op wat je belangrijk vindt

IPcamera blog



su2ml0@kpnmail.nl

De oplossingen van de leverancier:

13-02-2014 18:39

Over het algemeen lukt het wel om de camera in je eigen WiFi netwerk op te nemen. Kun je de camera benaderen en beelden bekijken. 

En omdat je dit type camera's mede koopt vanwege de mogelijkheid om van afstand ( werk of zelfs vakantie) de boel in de gaten te houden is het wel prettig dat je ook via internet toegang kunt krijgen tot je camera. Daar gaat het meestal fout. Foutmeldingen, kan geen verbinding maken, server is niet online etc. etc.

Dit zijn de vragen die wij bij OptiCam meestal krijgen. Het probleem zit hem dan meestal in de Router. Je zult een ip adres met poort moeten aanwijzen en open stellen. Omdat er zoveel verschillende routers en modems zijn met allemaal hun eigen menu kun je niet een algemene oplossing maken die voor ieder merk geschikt is.

In hoofdllijnen komt het op het volgende neer; Ga in het menu van je router, zoek naar het onderwerp port forwarding, vaak zit dat in het WAN gedeelte en geef dan daar het IP adres van je camera in en open daar een poort bij ( bijvoorbeeld 99 ) Welk IP adres en welke Poort kun je vaak terugvinden in de installatie software van de camera of in het menu van de camera. Je ziet dan bijvoorbeeld 192.168.2.35:99. dan is 192.168.2.35 het IP adres en 99 het poort nummer.

Zorg dat deze openstaat, deze gegevens moeten zowel in de camera als de router het zelfde zijn. 

dan zou het moeten werken, al lukt het soms nog niet. Maar dat doen we de volgende keer behandelen